Through our charity Friends of Morazan 1111253 we offer training for preschool teachers using the Montessori Method. We focus mainly on delivering an under-fives programme in partnership with the local authority and ministry of education representatives. However we also work with the local primary and secondary schools on specific initiatives.
Clases de Ana Julia y Marta, en Puerto Morazán.
Niños y niñas disfrutan cada día sus prácticas montesori con sus amables Maestras.
Maestras entrenadas en Montesouri entrenan a otras
maestras de Puerto Morazán
Martha y Ana Julia, están entrenando a las maestras en Montesouri, estas maestras son quienes atienden las aulas que los Amigos de Morazán han construido.
También está siendo entrenada la maestra Ismara, a quien se le construirá la nueva aula Montesouri en Barrio Plan.
NIÑOS Y NIÑAS DE PREESCOLAR ALFONSO CORTES Y EL ARBOLITO
APRENDIENDO PRACTICAS MONTESOURI
EN COSTA RICA
Roxana, Ana Julia, Marta y Mercedes, maestras de preescolares comunitarios de Puerto Morazan y Tonala han sido invitadas por dos maestras de Inglaterra (Rosamound y Renate) para entrenarse en metodología Montesouri en la ciudad de San José Costa Rica. Los Fondos han sido obtenidos a través de una donación de parte de una dama que prefiere no revelar su nombre. Con estos entrenamientos, las maestras han superado el trabajo con los niños y niñas.
ESCUELA SEFTON PARK DE BRISTOL
contribuye en fortalecer la Educación en los Pre Escolares Comunitarios de Puerto Morazan con la donación de cuentos infantiles para la motivación en la Lectura.
VISITA DE ROZ Y SU HERMANO MIKE A LA ESCUELA SAN FRANCISCO.
ROZ PAYNE – CLIFTON’S HOUSE TEACHING MONTESOURI PRACTICAL DURING HER VISIT IN TONALA.
GLORIA APRENDIENDO SOBRE MONTESORI
GLORIA SEVILLA TORRES – MAESTRA DE PREESCOLAR ESCUELA SAN FRANCISCO
Martha Cortés y Ana Julia Herrera enseñando a los niños y niñas con Prácticas Montesouri
Roxana y Darling aplicando metodología montesouri con los niños y niñas del Preescolar Bristol.
“Ahora nos resulta más fácil el trabajo con los niños y niñas, ya no le gritamos como lo hacíamos antes, cada vez nuestros estudiantes lo hacen mejor y nosotras aprendemos más de Montesouri. Estamos reusando materiales del medio, nos sentimos felices porque cada ve es más fácil el trabajo en el Preescolar” Roxana y Darling.
Visita a Tonalá por estudiantes Cotham – Bristol
16 jóvenes estudiantes de la escuela Cotham visitó el Instituto Teodoro S. Kint de Tonalá para compartir cuatro días de actividades deportivas, académicas (clases de inglés), recreativas y cultural. Los chicos y chicas de Tonalá estuvieron felices de tener a amigos y amigas de Bristol en su escuela. En conjunto con estudiantes de Tonalá los estudiantes de Cotham inciaron el proyecto de Huerto Escolar. Bajo radiante sol y fuertes calores, los y las jóvenes prepararon la tierra para la siembra. Esperamos tener una excelente cosecha de pipianes, pepinos y tomates.
Montessouri resources destributed to Nicaraguan pre-schools
Four boxes of Montessouri resources have been gratefully received by a group of pre-schools in the Puerto Morazan community. Following some difficulties at International Customs in Nicaragua, the resources have finally arrived and are now in use in 3 schools currently undergoing training in Montessouri teaching and learning. The teachers and children alike were delighted with the resources after a British volunteer trained them in how to use them effectively to enhance children´s learning.
Nicaraguan Day at Bristol School
The children of The School of Christ the King in Knowle West have been busy fundraising during Lent 2010 to raise money for their twinned schools in Puerto Morazan. They have raised a huge amount of money through sponsored silences, Easter egg raffles, mini markets and sports events, for which BLINC will gratefully put towards repairing toilets in the Nicaraguan community, at the children’s request!
Their efforts were rewarded with a “Nicaragua Day” across the school and they enjoyed participating in a variety of activities with their class teachers. These included singing in Spanish about Nicaragua, tasting traditional foods, clay pot making, geographical fact finding and flag making, storytelling, volcano building (with a little help from bi-carbonate of soda!) and Spanish language workshops.
We think you’ll agree from the photos that lots of fun was had by all. BLINC would like to thank all the children for their hard work fundraising and hopes they enjoyed learning about Nicaragua. It would also like to thank all the teachers for their hard work and enthusiasm towards Nicaraguan day.
(above) Flag making and fact-finding
(above) Nicarguan storytelling: The Quetzal girl & The adventures of Connie & Diego
(above) Volcano building in honour of Nicaragua’s volcanic geography
Projects in Puerto Morazan
Below you will see a selection of photographs taken in Puerto Morazan schools. BLINC’s work in the community has included significant repairs to the ‘El Chavo’ pre-school, Montessori teacher training and cultural projects. To find out more about the projects, please hold the cursor over the photographs.